Hjelp til å skaffe eller beholde boligDersom du trenger hjelp til å skaffe deg, eller å beholde en egnet bolig, kan du ha rett til å få bistand fra kommunen.Hvilken hjelp kan du få?Kommunen vurderer hvilken hjelp/ støtte som skal gis, og art og omfang skal tilpasses den enkeltes behov:gi råd og veiledning om økonomi, bomestring, statlige- og kommunale tjenestetilbud eller andre forhold av betydning for bosituasjonen. gi praktisk hjelp, slik som å søke støtte-, låne- og tilskuddsordninger eller kommunalt disponert bolig, hjelp i en konkret kjøps- eller leieprosess eller hjelp til å forebygge utkastelse.gi hjelp til å skaffe boliger med særlig tilpasning, og med hjelpe- og vernetiltak for dem som trenger det på grunn av alder, funksjonsnedsettelser eller av andre årsaker.Slik søker duLast ned papirsøknad, fyll ut for hånd og send til kommunenSøknadsskjema - hjelp til å skaffe eller beholde bolig (PDF, 187 kB) Send sensitiv post til oss på en trygg måteDu kan sende inn søknaden på følgende måte:via eDialog - send sikker post til kommunen digitaltvia post: Lindesnes kommune, Nordre Heddeland 26, 4534 Marnardal. Merk med avdelingens navn.Levere fysisk på et av våre innbyggertorv. Der kan du også få hjelp med utfylling av skjema. Dokumenter med personsensitiv informasjon skal ikke sendes via e-post til kommunen.Hva skjer med søknaden din? Avdeling forvaltning og koordinering tar imot og utreder søknader om bistand til å skaffe eller beholde bolig. Du får et skriftlig vedtak når søknaden din er behandlet. I vedtaket står det hvilken hjelp du får, og hvilken tjeneste som har ansvar for å hjelpe deg.KlageDu har rett til å klage hvis du ikke er fornøyd med vedtaket du har fått. Fristen for å klage er 4 uker. Dersom klagen ikke tas til følge, blir saken sendt videre til Statsforvalteren for endelig avgjørelse. Du kan ta kontakt med kommunen for å få bistand til å utforme klagen. Skjema og informasjon om klage på helse- og omsorgstjenester