Derfor bør du bruke e-Dialog
Å sende dokumenter via e-post kan være usikkert, i tillegg kan de bli stoppet i spamfilteret hos e-postleverandøren din. Ved å bruke eDialog kommer dokumentene dine raskt frem til oss på en enkel og trygg måte.
Vi oppfordrer både privatpersoner, bedrifter og organisasjoner til å anvende eDialog for å sende dokumenter trygt til oss.
Slik bruker du e-dialog
- Velg riktig mottaker under:
- Send sikker post til Lindesnes kommune v/Dokumentsenteret
- Send sikker post til Barnevernet
- Send sikker post til Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)
- Logg deg på med elektronisk ID
- Skriv melding og last opp eventuelle dokumenter du vil sende til oss (dokumentene må være i pdf-format).
Slik fyller du ut skjemaet
- Bruk fødselsnummeret ditt hvis det du sender oss gjelder deg som privatperson. Hvis du sender inn på vegne av en virksomhet/organisasjon skal du bruke organisasjonsnummeret deres
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
- Tittel: Her skal du fylle inn hva saken gjelder, gjerne saksnummeret hvis du kjenner til det.
- Kommentar: Gi en god beskrivelse av hva saken gjelder
- Husk å laste opp relevante vedlegg (må være i PDF-format)
- Klikk på "Send forsendelse". Forsendelsen blir kryptert og sendt direkte til vårt sak-/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Når trenger du ikke bruke eDialog?
- Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post.
- Hvis forespørselen din ikke inneholder sensitive eller taushetsbelagte opplysninger.
Postliste
Alle dokumenter til og fra kommunen er offentlige, og legges ut på postlisten så lenge de ikke inneholder opplysninger som er underlagt taushetsplikt. Kommunen kan vurdere om dokumentet, eller deler av dokumentet, likevel skal være offentlig.
Postlisten er offentlig og tilgjengelig på internett.