Trafikksikkerhetsplanen er en temaplan som følger opp kommuneplanens overordnede målsettinger.
Plandokumenter til høring
Les plandokumentene:
Si din mening
Her kan du gi innspill til trafikksikkerhetstiltak på vei direkte i kart.
I kartløsningen kan du se andre innspill som også er registrert. Personlige opplysninger offentliggjøres ikke. Det er kun selve innspillet med plassering som vil være synlig for andre.
Vi gjør oppmerksom på at innspillene som er registrert i kart legges som vedlegg til den politiske saken når den skal behandles.
Trenger du hjelp med å gi innspill?
Innbyggertorvene hjelper innbyggere som har behov for hjelp til å gi innspill. Du finner oversikt over våre innbyggertorv og deres åpningstider her.
Videre saksgang
Etter høringen legges nytt planforslag fram for kommunale råd, UAM og formannskapet før endelig vedtak i kommunestyret tidlig vår 2026.
Bakgrunn
Trafikksikkerhetsplanen Sammen for trafikksikkerhet i Lindesnes 2026-33 er kommunens første trafikksikkerhetsplan etter kommunesammenslåingen i 2020.
Temaplanen beskriver utfordringer, mål og strategier for trafikksikkerhetsarbeidet i kommunen, og foreslår konkrete grep for å løse utfordringer. Her er også foreslått konkrete tiltak for å nå målene. Trafikksikkerhetsplanen bygger på medvirkningsprosesser, innspill fra innbyggere, og kommunale råd.
Innsyn i saken
- Innspill sendt inn via kart kan ses her
- Postliste: søk med 23/04986
- Politiske møter og saksdokumenter: søk med ordet “Trafikksikkerhetsplan”
- Kommune-TV: gå til Arkiv og søk med ordet “Trafikksikkerhetsplan”
Hvor finner du innsyn i postgang, saksbehandling og vedtak
Postlisten gir oversikt over inn- og utgående dokumenter. Dokumenter uten taushetsbelagte opplysninger blir publisert på postlisten. Dokumenter som inneholder taushetsbelagte eller sensitive opplysninger blir ikke publisert, eller kun delvis tilgjengelig. Postlisten er tilgjengelig på nett dagen etter journalføring. Du kan søke med saksnummer, gårds- og bruksnummer eller stikkord som gatenavn og plannavn.
Postjournalen inneholder ikke dokumenter fra saker som gjelder varsling, innsyn, personal, oppvekst eller brukere og klienter. Den inneholder heller ikke interne dokumenter fra kommunens organer.
Postlisten inneholder dokumenter fra 1. juni 2022 og til dags dato.
Postliste for Lindesnes kommune
Postlisten gir oversikt over inn- og utgående dokumenter. Dokumenter uten taushetsbelagte opplysninger blir publisert på postlisten. Dokumenter som inneholder taushetsbelagte eller sensitive opplysninger blir ikke publisert, eller kun delvis tilgjengelig. Postlisten er tilgjengelig på nett dagen etter journalføring. Du kan søke med saksnummer, gårds- og bruksnummer eller stikkord som gatenavn og plannavn.
Postlisten inneholder dokumenter i bygge- og delesaker fra august 2020 til dags dato.
Postliste for byggesøknader til behandling
I innsynsløsningen for politiske saker finner du møtekalender, møteinnkalling og vedtak. Du finner også oversikt over medlemmene til de politiske utvalgene.
Du kan søke på blant annet saksnummer, plannavn, gårds- og bruksnummer med mer.
Politiske saker til behandling
Du kan streame Kommunestyret, Formannskapet og noen av utvalgenes møter direkte. Du kan også se opptak av tidligere møter.
Du kan søke på blant annet saksnummer, plannavn, gårds- og bruksnummer med mer.
Stream politiske møter via Kommune-TV
Vi gjør oppmerksom på at lyden kan til tider være dårlig, og at bytte av kamera vil kunne hjelpe.
Via det digitale registeret arealplaner.no/Lindesnes finner du oversikt over følgende:
- planer som berører en konkret eiendom
- kommuneplan
- planer under arbeid
- gjeldende planer.
Der vil du finne planbestemmelser, plankart, planbeskrivelse, vedtak med mer.
Finn arealplaner for Lindesnes kommune
Når du har logget inn via ID-porten, får du tilgang til post sendt til deg personlig fra kommunen. For øyeblikket vil du ikke få tilgang til post som inneholder helseopplysninger.
Her kan du logge deg inn og gå til Min Post
Offentlighetsloven sier at dokumentene til en kommune vanligvis er åpne for alle. Du kan be om å se disse dokumentene. Hvis du vil se dokumenter du ikke finner i den offentlige journalen, kan du sende e-post til Dokumentsenteret.
Vi skal svare raskt på forespørsler om innsyn. Dette er vanligvis innen en til tre arbeidsdager. Hvis vi ikke svarer innen fem arbeidsdager, blir det sett på som et avslag på forespørselen din.
Hvis vi avviser forespørselen din, vil vi forklare hvorfor ved å referere til det aktuelle lovkravet. Vi vil også informere deg om hvordan du kan klage og fristen for å gjøre det. Statsforvalteren er den som behandler klagen, men du må først sende klagen til kommunen. Statsforvalteren kan også bestemme at dokumentet skal gjøres tilgjengelig helt eller delvis under regelen for merinnsyn.
Du kan også be om innsyn i personopplysninger som gjelder deg selv eller eget barn.