Kunngjøring av planvedtak – endring av detaljregulering for Sjøbodvik-Hoven, planID 201611Lindesnes kommune har vedtatt endring av detaljregulering for Sjøbodvik-Hoven, planID 201611. Frist for innsendelse av klage er 6. september 2025. Årsak til detaljreguleringHensikten med endringen er å tilrettelegge for at tilbygg kan få samme takvinkel som hovedbygg, og at en annen tomt kan utformes med bedre terrengtilpassing enn gjeldende regulering åpner for.Plandokumenter og planbehandlingPlandokumentene er tilgjengelig i kommunens planregister fra 16. august. Der finner du også oversikt over behandling av planen med tilhørende dokumenter. Planregisteret med plandokumenter finner du her Kunngjøring av plan - klageDu kan klage til kommunen hvis du er uenig i vedtaket. Klagen må sendes innen 3 uker fra dagen brevet ble mottatt. Det holder at klagen er sendt i posten før fristen går ut.Klagen skal sendes skriftlig til den som har fattet vedtaket.En klage skal inneholde:Vedtaket det klages overDen eller de endringer som ønskesÅrsaker til klagenDersom du klager så sent at det kan være uklart for oss om du har klaget i rett tid, må du også oppgi når du mottok denne meldingen.Klagen kan sendes til:E-post: post@lindesnes.kommune.noBrevpost: Lindesnes kommune, Teknisk forvaltning, Nordre Heddeland 26, 4534 Marnardal. Merk med “Klage på vedtak og plan-Id.”PlanID: 201611Innspill må sendes inn innen 6. september 2025.Søk etter sak i våre innsynsløsningerPostliste: søk med 25/02089Politiske møter og saksbehandling: søk med planID 201611Kommune-TV: søk med planID 201611 PostlistePostlisten gir oversikt over inn- og utgående dokumenter. Postlisten gjøres offentlig dagen etter journalføring av dokumentene. Du vil kun få tilgang til dokumenter som er offentlige. Du kan søke på blant annet saksnummer, gårds- og bruksnummer eller stikkord (gatenavn, plannavn, med mer)Postliste for Lindesnes kommune Postliste for byggesøknader - eByggesakInnsynsløsningen inneholder offentlige dokumenter i bygge- og delesaker fra august 2020. Dokumentene gjøres offentlig dagen etter journalføring av dokumentene. Du vil kun få tilgang til dokumenter som er offentlige.Du kan søke på blant annet saksnummer, gårds- og bruksnummer eller stikkord (eks. garasje, gatenavn, med mer)Postliste for byggesøknader til behandlingPolitiske møter og saksdokumenterI innsynsløsningen for politiske saker finner du møtekalender, møteinnkalling og vedtak. Du finner også oversikt over medlemmene til de politiske utvalgene. Du kan søke på blant annet saksnummer, plannavn, gårds- og bruksnummer med mer. Politiske saker til behandlingKommune-TVDu kan streame Kommunestyret, Formannskapet og noen av utvalgenes møter direkte. Du kan også se opptak av tidligere møter. Du kan søke på blant annet saksnummer, plannavn, gårds- og bruksnummer med mer. Stream politiske møter via Kommune-TVVi gjør oppmerksom på at lyden kan til tider være dårlig, og at bytte av kamera vil kunne hjelpe.Hvordan ber du om innsyn i dokumenter? Offentlighetsloven sier at dokumentene til en kommune vanligvis er åpne for alle. Du kan be om å se disse dokumentene. Hvis du vil se dokumenter du ikke finner i den offentlige journalen, kan du sende e-post til Dokumentsenteret.Vi skal svare raskt på forespørsler om innsyn. Dette er vanligvis innen en til tre arbeidsdager. Hvis vi ikke svarer innen fem arbeidsdager, blir det sett på som et avslag på forespørselen din.Hvis vi avviser forespørselen din, vil vi forklare hvorfor ved å referere til det aktuelle lovkravet. Vi vil også informere deg om hvordan du kan klage og fristen for å gjøre det. Statsforvalteren er den som behandler klagen, men du må først sende klagen til kommunen. Statsforvalteren kan også bestemme at dokumentet skal gjøres tilgjengelig helt eller delvis under regelen for merinnsyn.Du kan også be om innsyn i personopplysninger som gjelder deg selv eller eget barn.