Kunngjøring av planvedtak – endring av detaljregulering for Gismerøyam(planID 201213)

Frist for innsendelse av eventuell klage er 10. januar 2026. Lindesnes kommune har vedtatt endring av detaljregulering for Gismerøya. 

Årsak til planendring 

I Utvalg for Areal og Miljø ble det vedtatt at gjeldende regulering for Gismerøya skulle gjennomgås for å sikre en fremtidsrettet og strategisk disponering. Det ble derfor lagt ned bygge- og deleforbud for området frem til dette er avklart i plan. Endringen svarer ut dette vilkåret. Endringen har ikke tilbakevirkende virkning på bedriftene som er etablert i dag, eller åpner for annen bruk enn i dag, men er en innsnevring av eksisterende formål. Det er ikke endret bestemmelser knyttet til volum eller utforming.

Plandokumenter

Plandokumenter er tilgjengelig i kommunens planregister
 

Kunngjøring av plan - klage

Du har 3 uker på deg til å klage etter at du har fått beskjed om et vedtak. Hvis vedtaket blir kunngjort offentlig, starter fristen den dagen det først ble publisert. Her kan du lese mer om klagefrist - lovdata.no/Forvaltningsloven.

Klagen skal sendes skriftlig til den som har fattet vedtaket.

En klage skal inneholde:

  • Vedtaket det klages over
  • Den eller de endringer som ønskes
  • Årsaker til klagen
  • Dersom du klager så sent at det kan være uklart for oss om du har klaget i rett tid, må du også oppgi når du mottok denne meldingen.

Klagen kan sendes til:

  • E-post: post@lindesnes.kommune.no
  • Brevpost: Lindesnes kommune, Teknisk forvaltning, Nordre Heddeland 26, 4534 Marnardal. Merk med “Klage på vedtak og plan-Id.”

PlanID: 201213

Innspill må sendes inn innen 10. januar 2026. 

Søk etter sak i våre innsynsløsninger

  • Postliste: søk med 25/05144
  • Politiske møter og saksbehandling: søk med planID 201213
  • Kommune-TV: søk med planID 201213