Kunngjøring av planvedtak – Detaljregulering for Marnar Bruk (planID 202401 )Lindesnes kommune har ved behandling i Kommunestyre 30.10.2025 vedtatt detaljregulering for Marnar Bruk.Frist for innsendelse av klage er 29. november 2025. Hensikt med planHensikten med detaljreguleringen er å legge til rette for boliger, næringsvirksomhet og forretning i eksisterende bygg på Sandens. Planen åpner for endret bruk av eksisterende bygningsmasse, slik at deler av dagens næringsbygg kan ombygges til boliger. Samtidig beholdes eksisterende næringsvirksomhet. Det foreslås etablering av leiligheter i størrelser fra 41 til 104 m², med mål om å skape et variert bomiljø.PlandokumenterPlanregisteret med plandokumenter finner du her. Kunngjøring av plan - klageDu har 3 uker på deg til å klage etter at du har fått beskjed om et vedtak. Hvis vedtaket blir kunngjort offentlig, starter fristen den dagen det først ble publisert. Her kan du lese mer om klagefrist - lovdata.no/Forvaltningsloven.Klagen skal sendes skriftlig til den som har fattet vedtaket.En klage skal inneholde:Vedtaket det klages overDen eller de endringer som ønskesÅrsaker til klagenDersom du klager så sent at det kan være uklart for oss om du har klaget i rett tid, må du også oppgi når du mottok denne meldingen.Klagen kan sendes til:E-post: post@lindesnes.kommune.noBrevpost: Lindesnes kommune, Teknisk forvaltning, Nordre Heddeland 26, 4534 Marnardal. Merk med “Klage på vedtak og plan-Id.”PlanID 202401Innspill må sendes inn innen 29. november 2025. Søk etter sak i våre innsynsløsningerPostliste: søk med 24/00987Politiske møter og saksbehandling: søk med planID 202401Kommune-TV: søk med planID 202401 PostlistePostlisten gir oversikt over inn- og utgående dokumenter. Dokumenter uten taushetsbelagte opplysninger blir publisert på postlisten. Dokumenter som inneholder taushetsbelagte eller sensitive opplysninger blir ikke publisert, eller kun delvis tilgjengelig. Postlisten er tilgjengelig på nett dagen etter journalføring. Du kan søke med saksnummer, gårds- og bruksnummer eller stikkord som gatenavn og plannavn.Postjournalen inneholder ikke dokumenter fra saker som gjelder varsling, innsyn, personal, oppvekst eller brukere og klienter. Den inneholder heller ikke interne dokumenter fra kommunens organer.Postlisten inneholder dokumenter fra 1. juni 2022 og til dags dato.Postliste for Lindesnes kommune Postliste for byggesøknader - eByggesakPostlisten gir oversikt over inn- og utgående dokumenter. Dokumenter uten taushetsbelagte opplysninger blir publisert på postlisten. Dokumenter som inneholder taushetsbelagte eller sensitive opplysninger blir ikke publisert, eller kun delvis tilgjengelig. Postlisten er tilgjengelig på nett dagen etter journalføring. Du kan søke med saksnummer, gårds- og bruksnummer eller stikkord som gatenavn og plannavn.Postlisten inneholder dokumenter i bygge- og delesaker fra august 2020 til dags dato.Postliste for byggesøknader til behandlingPolitiske møter og saksdokumenterI innsynsløsningen for politiske saker finner du møtekalender, møteinnkalling og vedtak. Du finner også oversikt over medlemmene til de politiske utvalgene. Du kan søke på blant annet saksnummer, plannavn, gårds- og bruksnummer med mer. Politiske saker til behandlingKommune-TVDu kan streame Kommunestyret, Formannskapet og noen av utvalgenes møter direkte. Du kan også se opptak av tidligere møter. Du kan søke på blant annet saksnummer, plannavn, gårds- og bruksnummer med mer. Stream politiske møter via Kommune-TVVi gjør oppmerksom på at lyden kan til tider være dårlig, og at bytte av kamera vil kunne hjelpe.Min post fra kommunenNår du har logget inn via ID-porten, får du tilgang til post sendt til deg personlig fra kommunen. For øyeblikket vil du ikke få tilgang til post som inneholder helseopplysninger. Her kan du logge deg inn og gå til Min Post Hvordan ber du om innsyn i dokumenter? Offentlighetsloven sier at dokumentene til en kommune vanligvis er åpne for alle. Du kan be om å se disse dokumentene. Hvis du vil se dokumenter du ikke finner i den offentlige journalen, kan du sende e-post til Dokumentsenteret.Vi skal svare raskt på forespørsler om innsyn. Dette er vanligvis innen en til tre arbeidsdager. Hvis vi ikke svarer innen fem arbeidsdager, blir det sett på som et avslag på forespørselen din.Hvis vi avviser forespørselen din, vil vi forklare hvorfor ved å referere til det aktuelle lovkravet. Vi vil også informere deg om hvordan du kan klage og fristen for å gjøre det. Statsforvalteren er den som behandler klagen, men du må først sende klagen til kommunen. Statsforvalteren kan også bestemme at dokumentet skal gjøres tilgjengelig helt eller delvis under regelen for merinnsyn.Du kan også be om innsyn i personopplysninger som gjelder deg selv eller eget barn.