Kontakt ossDu kan komme i kontakt med Lindesnes kommune på mange måter. Under finner du liste over vår kontaktinformasjon. Klikk på pil ned for mer detaljer. Ring ossSentralbordDu kan ringe sentralbordet på alle hverdager mellom kl. 10.00-15.00Telefon 38 25 70 00VakttelefonerFinn kontor, enhet eller avdelingSkriv til ossAlle saksdokumenter til og fra kommunen er offentlig, så lenge de ikke inneholder opplysningene som er underlagt taushetsplikt. All sakspost kommer på postlisten. Postlisten er offentlig og tilgjengelig på internett.Vær oppmerksom på at ditt brev kan bli omtalt eller sitert i mediene.Sikker post - eDialogVi har tatt i bruk eDialog. Med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet. Send sikker post til Lindesnes kommune v/DokumentsenteretSend sikker post til BarnevernetSend sikker post til Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer). Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp eventuelle dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format). Ønsker du å vite mer kan du lese artikkelen Post til kommunenPostadressen vår er:Lindesnes kommune, Nordre Heddeland 26, 4534 MARNARDALOffentlig e-postVår offentlige e-post er post@lindesnes.kommune.no. Ikke oppgi sensitive personopplysninger når du kontakter oss via e-post. Dette skal sendes enten via eDialog, passende digitalt skjema eller som vanlig brev i posten.Trenger du hjelp? Besøk våre InnbyggertorvVi har tre innbyggertorv fordelt rundt i kommunen; Buen kulturhus i Mandal, Kulturtorvet på Vigeland og Marnar Aula på Øyslebø. Her kan du få hjelp og informasjon. Innbyggertorgene tilbyr i hovedsak de samme tjenestene, men det kan være noen forskjeller i design, bemanning, åpningstider og tilbud.Informasjon om åpningstider og besøksadresser til innbyggertorvene.Digital veiledningVisste du at du kan få hjelp til å bruke smarttelefon, nettbrett og data? I Lindesnes kan du få praktisk hjelp og støtte med dine digitale «duppedingser» flere steder.Les om hva du kan få hjelp til, og hvor du kan få hjelp her: Digital veiledning i LindesnesMeld inn feil “Meld inn feil” er Lindesnes kommunes tjeneste for feilmelding på kommunale veier, vann og avløp, torv, friområde, park og friluft med mer. Meld inn feil til Lindesnes kommune.Akutte, farlige situasjoner bør meldes direkte til vakttelefonene for: Vei og grøntVann og avløpKommunale bygg Selvbetjening - Min SideUnder Min side kan du finne informasjon om:Mine eiendommer (adresse, bygg, eier, eiendomsareal, eiendomsgebyr, eiendomsskatt, vannmålerstand, vann- og avløpstilknytning. I tillegg kan du endre fakturahyppighet på kommunale avgifter fra 4 til månedlig faktura)Mine fakturer (faktura sendt til deg, oversikt over betalte, ubetalte fakturaer, laste ned kopi av faktura)Min postkasse (brev mellom deg og kommunen) med flere. For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer). FakturaFått faktura fra kommune? Logg inn med ID-porten for å se hvor mye du betaler. Du vil kun se faktura sendt ut fra 1. januar 2025.Utsettelse av betalingDu kan søke om en kortvarig utsettelse på betalingen dersom:Beløpet er under kr. 10 000.Du ikke har søkt om mer enn 6 utsettelser i løpet av de 6 siste månedene.Du ikke skylder mer enn kr. 20 000 totalt.Du ikke har mer enn to ubetalte fakturaer.Dette gjør du direkte i løsningen etter å ha logget deg inn via ID-porten. Når du har logget deg inn, velg fakturaen du ønsker å utsette og følg deretter stegene videre.Mottatt purring eller inkassokrav?Har du mottatt en purring eller et inkassokrav kan du logge inn på Skyldnerportalen for å få oversikt over kravet ditt. Her kan du logge inn på Skyldnerportalen med Bank-ID.Har du spørsmål til fakturagrunnlag? Henvend deg til den avdelingen/ enheten som har levert eller utført tjenesten. Du kan lese prislisten over våre kommunale tjenester her. Sende faktura til kommunen? Skal du sende faktura til oss ber vi om at den sendes som EHF-faktura, ev. som pdf-fil til e-post:E-post: faktura@lindesnes.kommune.noOrganisasjonsnummer 921 060 440Husk å merk faktura!Alle fakturaer skal merkes med avdelingen som bestiller, navnet på bestilleren og ressursnummer til ansvarlig fakturabehandler.