Vi hjelper deg med å bli trygg på det digitale

Flere kommunale tjenester blir nå digitale. Det betyr at du ofte må bruke mobil, nettbrett eller PC for å få tilgang til informasjon, søke om tjenester eller kommunisere med kommunen.

Vi vet at dette kan være utfordrende for mange. Derfor har kommunen det siste halvannet året arbeidet sammen med frivillige i kommunen med kompetanseheving for digitale veiledere i kommunen og frivilligheten, hatt erfaringssamlinger og arrangert temadager for å gjøre det enklere for innbyggere å lære mer om digitale verktøy og tjenester.

Hva tilbyr vi?

Vi har startet et tilbud for deg som ønsker hjelp til å bruke digitale løsninger. Du trenger ikke å kunne noe fra før – vi hjelper deg i gang.

Dette er noen av tilbudene:

  • Mandal Frivilligsentral har digital veiledning på Buen hver tirsdag klokka 10.15-12.00. De har også veiledning på Røde kors-huset i Oksevollveien i Mandal klokka 10-12.
  • Personlig hjelp fra kommunalt ansatte som forklarer våre digitale tjenester og skjemaer på en enkel måte. Du kan møte opp på et av kommunens innbyggertorv eller ringe oss hvis du har spørsmål. Våre ansatte har taushetsplikt. Du finner innbyggertorvene her:
    • Buen kulturhus, Havnegata 2
    • Kulturtorvet Vigeland, Rådhusveien 9

Sammen gjør vi det digitale enklere for alle.

Hvorfor gjør vi dette?

Vi ønsker at alle skal kunne bruke digitale verktøy – uansett alder, bakgrunn eller erfaring. Når du kan bruke digitale tjenester, blir det enklere å få kontakt med helsevesenet, kommunen, familie og venner.

Se film om tilbud og samarbeid

Informasjonsfilm om muligheten til å få veiledning av ansatte på innbyggertorvene og frivillige i frivilligsentralene i å bruke mobiltelefon, datamaskin eller nettbrett. Tilbudet gjelder både unge og eldre innbyggere, og du kan komme innom én eller flere ganger.

Vil du vite mer?

Ta kontakt med et av våre bibliotek og innbyggertorv. Du trenger bare å være nysgjerrig – vi hjelper deg med resten.