Er du bekymret for helsen til noen?Du kan sende en bekymringsmelding til Avdeling forvaltning og koordinering dersom du er bekymret for en annen persons fysiske eller psykiske helse.En bekymringsmelding skrives gjerne når du som pårørende eller bekjent er bekymret for en annen persons helsetilstand.Hva er en bekymringsmelding?En bekymringsmelding skrives gjerne når du som pårørende eller bekjent er bekymret for en annen persons helsetilstand.Det kan være fornuftig å ta kontakt med personens fastlege eller annen ansvarlig behandler. Dersom du ikke vet hvem som er fastlege eller behandler, kan du sende inn en bekymringsmelding til Avdeling forvaltning og koordinering.Det er viktig å være klar over at bekymringsmeldingen ofte videresendes fra avdelingen forvaltning og koordinering til fastlegen. Dette innebærer også at den lagres i pasientens journal. Pasienten får da tilgang til bekymringsmeldingen.Hva kan du melde bekymring om?helsetilstanden i hverdagenpsykisk helsepersonens oppfølging i et behandlingsforløpeffekt av behandlingat den som er syk er en fare for seg selv eller andresvikt i hjelpeapparatetSlik sender du bekymringsmeldingBekymringsmelding bør inneholde:navnet på den du er bekymret forfødselsdato og adresse kontaktinformasjon til avsenderbeskrivelse av det som er årsaken til bekymring, gjerne med konkrete eksempler. Ansatte i avdelingen forvaltning og koordinering har taushetsplikt og opplysningene du sender oss blir unntatt offentligheten. Du må likevel vite at bekymringsmeldingen havner i journalen til den det gjelder, og vil kunne bli lest av personen den handler om.Send inn digital bekymringsmeldingDu må først identifisere deg og derfor logge deg inn. Fyll ut og send inn bekymringsmelding Bekymringsmelding for voksne - ofte stilte spørsmålHva må bekymringsmeldingen inneholde? Bekymringsmelding bør inneholde:navnet på den du er bekymret forfødselsdato og adresse kontaktinformasjon til avsenderbeskrivelse av det som er årsaken til bekymring, gjerne med konkrete eksempler. Hva skjer med bekymringsmeldingen? Ansatte i avdelingen forvaltning og koordinering har taushetsplikt og opplysningene du sender oss blir unntatt offentligheten. Du må likevel vite at bekymringsmeldingen havner i journalen til den det gjelder, og vil kunne bli lest av personen den handler om.Avdeling forvaltning og koordinering vurderer hvilke andre tjenestesteder som må involveres i undersøkelsen. Avdelingen har ansvar for å følge opp bekymringsmeldingen frem til annen instans overtar ansvaret.Den som melder sin bekymring vil ikke bli informert om utfallet av undersøkelsen.Du kan ikke sende inn digitalt - hvordan får du da sendt inn bekymringsmelding?Last ned papirsøknad, fyll ut for hånd og send i posten. Du trenger ikke logge deg inn. Fyll ut bekymringsmeldingen for så å sende klagen til Lindesnes kommune. Skrive ut bekymringsmelding (PDF, 210 kB)Få hjelp eller levere søknad på et av våre innbyggertorvDu kan henvende deg til et av våre innbyggertorv for å få hjelp til å fylle ut bekymringsmeldingen. Du kan også levere bekymringsmeldingen, som så leveres til Avdeling forvaltning og koordinering. Finn ditt innbyggerorv/lenkeDu må ikke sende bekymringsmelding på e-postPersonsensitiv informasjon skal ikke sendes på e-post til kommunen. Årsak: I det du trykker “send” mister du kontroll på hva som skjer videre med e-posten. Den kan videresendes til flere uten at du vet det. Det vil du ikke.