Hvordan kontakte byggesaksavdelingen for veiledning

Byggesaksavdelingen gir veiledning innen vårt fagområde. Har du spørsmål av generell karakter eller om en pågående byggesak kan du kontakte oss på forskjellige måter. 

Har du generelle spørsmål/henvendelse om byggesak? 

For å kunne gi et best mulig svar på ulike henvendelser ønsker vi at alle henvendelser til byggesaksavdelingen skal være skriftlig og sendes til kommunen. For at henvendelsen din skal bli behandlet så raskt som mulig trenger vi opplysninger om adresse og/ eller gnr/bnr, og hva saken handler om. 

Skriv til oss via e-post, postadresse eller lenke til e-Dialog

Telefontid

Byggesaksavdelingen har også telefontid hver onsdag mellom 12.30 og 14.30 for generelle spørsmål/henvendelser. 

Vi vurderer ikke konkrete byggesaker eller konkrete løsninger pr telefon, og veiledningen er begrenset til den informasjonen du finner på våre nettsider. Har du spørsmål om en konkret sak/tiltak, ber vi om at dette sendes inn skriftlig.

Har du spørsmål om konkrete og allerede innsendte saker

Har du spørsmål om status i din sak, så kan du finne den i kommunens innsynsløsning for byggesaker. Her kan du også finne ut hvem som er saksbehandler på din sak. Søkefelt oppe i høyre hjørne i løsningen er søkbart på navn, adresse, gnr/bnr, sted, tiltak og så videre. 

Kontakt din saksbehandler i en pågående byggesak

Ønsker du kontakt med «din» saksbehandler i en pågående sak, kan du booke et avklaringsmøte på telefon eller på teams. Vi gjør oppmerksom på at du må bestille 48 timer i forveien av møtet.

Klikk her får å komme til vår bookingløsning

Sjekk våre nettsider

Vi anbefaler alltid å lese på kommunens nettsider om byggesak før du kontakter oss.