Avdeling Personal og lønn

Personal og lønn har blant annet ansvaret for å ivareta kommunens lønnsutbetalinger, personaloppfølging ved dialogmøter hos NAV, rekruttering og tilsetting, rådgivning i tolkning av lov- og avtaleverk, lokale reglementer og retningslinjer, pensjonsordning og personforsikring.

Ansvarsområder

  • Generell rådgivning innen lønn, fravær og personal. 
  • Spisskompetanse på tolking av lov- og avtaleverk, lokale reglementer og retningslinjer. 
  • Arbeid med tilsetting, personalsaker, pensjonsordning og personforsikring. 
  • Koordinering, veiledning og oppfølging av kommunens lærlinger. 
  • Kompetanseutvikling for ledere og merkantile.
  • Rekruttering, prosjektarbeid og prosessarbeid. 
  • Ansvar for rett lønn til rett tid til rett person, refusjoner og for gjennomføring av alle typer lokale lønnsforhandlinger. Konkrete spørsmål om lønn rettes til nærmeste leder.

Lærling i Lindesnes kommune

Du må gjerne ta kontakt med vår lærlingekooridantor Gunn Evy Hageland hvis du ønsker å bli lærling i noen av våre enheter i Lindesnes kommune. Her kan du lese mer om hvordan bli lærling i Lindesnes kommune her. 

 

Lønn og personal - ofte stilte spørsmål