For privatpersoner
Privatpersoner kan velge Digipost eller e-Boks som digital postkasse. Dersom du velger digital postkasse, sier du ja til at posten kun skal sendes digitalt til deg, og posten vil ikke bli sendt til deg på papir.
Hvis du ikke har valgt en digital postkasse, blir posten fra Lindesnes kommune sendt til Altinn. Hvis posten ikke leses innen to dager, vil den bli sendt som papirpost til deg.
Hvis du ønsker å reservere deg mot digital post, kan du gjøre det på norge.no/nb/digital-borger/reservasjon. Reservasjon gjelder kun for private individer.
For næringslivet og organisasjoner
Bedrifter mottar bare digital post i Altinn. Bedrifter som er registrert i Enhetsregisteret har ikke mulighet til å reservere seg mot digital post.
Bedriften får varsling på SMS eller e-post om at det ligger brev fra Lindesnes kommune i innboksen i Altinn. Varslingen blir sendt til varslingsadressen som er registrert i bedriftens enhetsprofil i Altinn. Det er viktig at varslingsadressen er oppdatert. Les om varslingsadresse hos Altinn her.
Har du fått varsel om brev fra Lindesnes kommune i Altinn, men finner ikke noe i innboksen? Årsaken kan være at du ikke har tilgang til å lese post fra kommunene. Du må derfor få delegert tilgang til tjenesten "Lese SvarUt - post fra kommunen" i Altinn. Mer om delegering av tilgang i Altinn her.
Trenger du hjelp til innlogging, navigering, delegering eller annet knyttet til bruk av Altinn, kan du kontakte Altinn brukerservice.
Digital signering
Lindesnes kommune sender ut arbeidskontrakter og enkelte andre dokumenter til digital signering. Hvis du har fått varsel om en signeringstjeneste fra Lindesnes Kommune, kan du gå direkte inn på Postens signeringstjeneste (signering.posten.no) og logge inn øverst i høyre hjørne.