Faktura til og fra kommunen

Her finner du informasjon om hvordan du går frem for å sende oss en faktura. Du finner også informasjon om du har mottatt en faktura av oss, hvor du kan se hvor mye du betaler, utsette eller endre betalingshyppighet. 

Sende faktura til kommunen? 

Skal du sende faktura til oss ber vi om at den sendes som EHF-faktura, ev. som pdf-fil til e-post:

Husk å merk faktura!

Alle fakturaer skal merkes med avdelingen som bestiller, navnet på bestilleren og ressursnummer til ansvarlig fakturabehandler.

Har du fått en faktura fra kommunen? 

Se hvor mye du betaler i gebyrer til kommunen

Logg inn med ID-porten for å se hvor mye du betaler. Du vil kun se faktura sendt ut fra 1. januar 2025.

Utsettelse av betaling

Du kan søke om å få en kortvarig utsettelse på betaling dersom: 

  • beløpet er under kr. 10 000
  • du ikke har søkt om flere enn 6 utsettelse i løpet av de 6 siste månedene
  • du ikke skylder totalt mer enn kr. 20 000
  • du ikke har mer enn to ubetalte fakturaer

Det gjør du direkte i løsningen under etter å ha logget deg inn via ID-porten. Når du har logget deg inn, velger du fakturaen du ønsker utsette og følger stegene videre.

Har du spørsmål til fakturagrunnlag? 

Henvend deg til avdeling/enhet som har levert/utført tjenesten. Du kan lese prislisten over våre kommunale tjenester her. 

Ønsker du å endre betalingshyppighet? 

Du kan selv velge å motta månedlig faktura eller 4 fakturaer i året (mars, juni, september og november) på kommunale eiendomsgebyrer og eiendomsskatt. 

Logg på for å endre fakturahyppighet