Sende faktura til kommunen?
Skal du sende faktura til oss ber vi om at den sendes som EHF-faktura, ev. som pdf-fil til e-post:
Husk å merk faktura!
Alle fakturaer skal merkes med avdelingen som bestiller, navnet på bestilleren og ressursnummer til ansvarlig fakturabehandler.
Se hvor mye du betaler i gebyrer til kommunen
Logg inn med ID-porten for å se hvor mye du betaler. Du vil kun se faktura sendt ut fra 1. januar 2025.
Utsettelse av betaling
Du kan søke om å få en kortvarig utsettelse på betaling dersom:
- beløpet er under kr. 10 000
- du ikke har søkt om flere enn 6 utsettelse i løpet av de 6 siste månedene
- du ikke skylder totalt mer enn kr. 20 000
- du ikke har mer enn to ubetalte fakturaer
Det gjør du direkte i løsningen under etter å ha logget deg inn via ID-porten. Når du har logget deg inn, velger du fakturaen du ønsker utsette og følger stegene videre.
Har du spørsmål til fakturagrunnlag?
Henvend deg til avdeling/enhet som har levert/utført tjenesten. Du kan lese prislisten over våre kommunale tjenester her.
Ønsker du å endre betalingshyppighet?
Du kan selv velge å motta månedlig faktura eller 4 fakturaer i året (mars, juni, september og november) på kommunale eiendomsgebyrer og eiendomsskatt.
Logg på for å endre fakturahyppighet