Skriftstørrelse

Hopp til her

Innhenting av fødselsnummer - nytt pasientjournalsystem

Pasientjournal

Nye Lindesnes kommune skal ta i bruk nytt pasientjournalsystem i helse- og omsorgstjenestene. Systemet bruker fødselsnummer for å sikre at kommunikasjon og meldingsutveksling med tjenestemottakere og pårørende er sikker.

Dersom fødselsnummeret til tjenestemottakere og pårørende ikke er registrert i pasientjournalsystemet fra før, hentes det automatisk ut fra Folkeregisteret. Du som tjenestemottaker eller pårørende trenger ikke å foreta deg noe.

Personnummeret trengs for å styrke personvernet og sikre at pasientinformasjon blir gitt til riktig mottaker/pårørende. For den enkelte innebærer dette trygghet for at personopplysninger blir lagret og distribuert i et sikkert og lukket system, samtidig som pårørende kan være trygge på at de får informasjonen de trenger om sine nærmeste.

I ny kommune vil pasientinformasjon først og fremst sendes digitalt til innbyggernes digitale postkasse. I de tilfeller hvor mottaker ikke har dette, eller ikke åpner den digitale posten, vil systemet automatisk sende brev i posten.

 

  • Last updated on .

Postadresse

Lindesnes kommune, postboks 183, 4524 Lindesnes

Besøksadresse

Åpningstider mandag-fredag: kl. 08:00-15:30
Rådhusveien 9, 4520 Lindesnes

Kommunenummer: 1029
Organisasjonsnummer: 964 966 664

Kontakt oss

Telefontid: kl. 08-15.30
Sentralbord: 38 25 51 00

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Vakttelefoner

Om nettstedet

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Personvern og informasjonskapsler

Følg oss

Logg inn

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me