Skriftstørrelse

Ledig 50 % fast stilling som ruskonsulent i Lindesnes kommune

Ledig stilling

Lindesnes kommune har ca. 5000 innbyggere og ligger på Norges sydspiss. Kommunen ønsker å være på lag med framtida, ved å fremme trivsel, tilhørighet og god helse for sine innbyggere. Lindesnes kommune vil fra 1.1.2020 bli sammenslått med Mandal og Marnardal kommuner.

Avdeling livsmestring gir tjenester til den som sliter med psykisk helse og/eller rusutfordring i den grad at det hemmer hverdagsliv for en selv, familie og nettverk. Vi er en liten avdeling med til sammen 5 stillinger, tverrfaglig sammensatt, med god høy faglig kompetanse og erfaring. Vi er en lett tilgjengelig tjeneste, med lav terskel for å yte hjelp og ønsker å jobbe forebyggende på alle plan. Brukermedvirkning vektlegges på alle nivåer. Og - vi må gi hjelp med utgangspunkt i hva bruker tenker kan være veien til endring og en bedre hverdag.

Det er ledig en 50% fast stilling som ruskonsulent. Stillingen inngår i kommunens psykiske helseteam i avdelingen.

arbeidsoppgaver i hovedtrekk:

  • Oppfølging av enkeltbrukere med rusmiddel- og avhengighetsproblematikk som ønsker endring i sin livssituasjon
  • Oppfølging før, under og etter behandling
  • Samarbeid med interne og eksterne aktører innen lokal- og/eller spesialisthelsetjeneste og brukerorganisasjoner
  • Bo-oppfølging av rusmisbrukere som bor i egen bolig

kvalifikasjonskrav:

Minst 3-årig høyskole/universitetsutdanning, og det er ønskelig med videreutdanning på arbeidsområde rus/avhengighet/psykisk helse.

vi søker en som:

  • Har gode kunnskaper om rusomsorg og avhengighetsproblematikk
  • Har relevant erfaring på feltet og forståelse om utfordringene
  • Har gode samarbeidsevner og er fleksibel
  • Har høy arbeidskapasitet
  • Er selvstendig
  • Har førerkort og disponerer bil.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Snarlig tiltredelse.

VI TILBYR:

  • Spennende arbeidsoppgaver i sammen med kommunens helseteam
  • Lønn i hht. gjeldende tariffavtale
  • Gode forsikringsordninger

 KONTAKT:

For nærmere informasjon om stillingen, kan følgende kontaktes: Karina B. Hommen, tlf. 382 55 183/ 958 21 415

SØKNAD:

For å søke stilling ber vi deg benytte Elektronisk søknadsskjema

I første omgang ber vi om søknad uten kopi av attester og vitnemål. Disse tas med til et evt. intervju. For stillinger i barnehage, skole og helse-og omsorg, må søker legge frem gyldig politiattest.

Søknadsfrist: 22.8.2018

StillingsID: 583

Vi anbefaler at du registrerer deg som bruker når du søker. Du kan dermed hente frem opplysningene dine ved søknad på stilling ved senere anledning. Skjema fylles ut på skjermen og overføres direkte til kommunens saksbehandler når du trykker "send inn". Deler av den videre saksbehandling skjer elektronisk. Det er derfor viktig at søknaden fylles ut så fullstendig og relevant som mulig. Mail-adressen du oppgir vil bli benyttet som kontaktadresse videre i prosessen. Du får en elektronisk bekreftelse på at søknaden er mottatt samt et eget referansenummer.

Velkommen som søker!

  • Last updated on .

Lindesnes kommune

Postadresse:
Lindesnes kommune, postboks 183, 4524 Lindesnes

Besøksadresse:
Rådhusveien 9, 4520 Lindesnes

Åpningstider:
Mandag-fredag kl. 08:00-15:30

 

Sentralbord: 38 25 51 00
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.



Kommunenummer: 1029
Organisasjonsnummer: 964 966 664

Personvern og informasjonskapsler

Logg inn

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me